Probiotica en migraine
Geplaatst op vrijdag 27 januari 2012
De Alliantie Voeding stimuleert voortdurend nieuw onderzoek. Zo start vanaf eind februari de Wageningen Universiteit, samen met neuroloog Marcel Smits, de ProMi Studie. De ProMi studie onderzoekt of probiotica invloed hebben op het voorkomen en de intensiteit van migraine-aanvallen. Hiervoor zoeken we patiënten.
Met de ProMi Studie gaan we na of het dagelijks innemen van probiotica (voedingsmiddel met micro-organismen waaraan een gezondheidsbevorderende werking wordt toegeschreven) leidt tot het minder voorkomen van en minder hevig zijn van migraineaanvallen bij migrainepatiënten. Daarom zijn we op zoek naar 30 migrainepatiënten uit de omgeving van Wageningen en Ede, die bereid zijn om gedurende 12 weken dagelijks probiotica in te nemen. Zij houden gedurende deze periode een hoofdpijndagboekje bij en vullen in totaal 4 vragenlijsten over de ernst van hun migraine in.
Hier staat een financiële vergoeding van €50,-, tegenover, kans op vermindering van de migraineklachten en de patiënt levert een belangrijke bijdrage aan een wetenschappelijk onderzoek.
Klik hier voor meer informatie.
Overig nieuws
- Oogarts bezoekt psychogeriatrische bewoners (24 mei 2012)
- Persoonlijke begeleiding bij dementie in hele regio mogelijk (24 mei 2012)
- Infotheek Voeding en Gezondheid geopend (24 mei 2012)
- Publicatie op NTvG.nl (24 mei 2012)
- Meer vrouwelijke patiƫnten op Eerste Hart Hulp Ede (24 mei 2012)
- Amice Suzanne van Dinther (27 april 2012)
- Komen en gaan april 2012 (27 april 2012)
- Longartsen starten met TelePulmonologie (27 april 2012)
- Nieuwe tijdelijke hoofdingang (27 april 2012)
- Winnaar Beste Idee: Pee & See (27 april 2012)
Archief
Bekijk het archief van 'Nieuws verwijzers'


